World Wrestling Entertaiment

World Wrestling Entertaiment

WWE

1-ساده ترین حالت بازی این است که مسابقه معمولی باشد و قوانین DQ و کانت اوت وجود دارد و برای پیروزی از پین کردن و سابمیشن می توان استفاده کرد.

۲-submission match :در آن بازی از پین کردن نمی توان استفاده کرد و فقط باید با سابمیشن کار را تمام کرد.

۳-Falls count anywhere :برای پیروزی باید از پین کردن استفاده کرد همه جا(خارج از رینگ-بین تماشا چیان-بک استیج و…) میتوان پین کرد.

۴-Street fight :در همه جا حتی در خیابان هم  می توانند بروند و از پین و سابمیشن می توان استفاده کرد.

۵-ladder match :معمولا در مسابقاتی که بر سر کمربند است از این بازی استفاده میشود . کمربند را از سقف سالن آویزان می کنند و کشتی گیر باید حریف خود را بزند و سپس از نردبان بالا رود و کمربند را بردارد . در ضمن مسابقه Money in the bank نیز مشابه این است با این تفاوت که به جای کمربند یک کیف را باید بردارند.

6-table match :برای بردن باید حریف را روی یک میز چوبی خورد کرد به صورتی که میز بشکند(مثلا با زدن بعضی از فینیشر ها و یا اسلم کردن و یا با حرکات فلایینگ و…)

 

7-Chair match :در آن از صندلی برای زدن حریف می توان استفاده کرد.

۸

-TLC match :از نردبان و صندلی و میز می توان استفاده کرد.

 

۹-last man standing :برای پیروزی باید آن قدر به حریف ضربه زد که او روی زمین بیفتد سپس داور شروع به شمردن می کند اگر تا ۱۰ بشمرد و کشتی گیر نتواند بایستد بازی را باخته است . از زیبا ترین مسابقات لست من استندینگ می توان به بازی آندرتیکر در برابر باتیستا و بازی جان سینا در برابر ادج اشاره کرد .

10- I QUIT match:برای پیروزی باید کاری کرد که حریف مجبور به گفتن کلمه ی I QUIT شود . یعنی در واقع به غلط کردن بیفتد ! از زیباترین مسابقات آی کوییت میتوان به بازی جان سینا در برابر باتیستا که منجر به خداحافظی باتیستا شد و بازی مت و جف هاردی اشاره کرد .

 

۱۱-Iron man match : قانون آن مثل فوتبال است . در یک مدت زمان خاص مثلا ۲۰ یا ۳۰ یا ۶۰ دقیقه دو کشتی گیر مبارزه می کنند و هر پین یا رول که بکنند و یا سابمیشنی که حریف تپ اوت کند ، یک امتیاز می گیرند و در پایان امتیاز هر کس که بیشتر باشد ، برنده مسابقه است . از مهمترین مسابقات iron man تاریخ می توان به بازی برت هارت در برابر شان مایکلز اشاره کرد . همچنین بازی رندی اورتون و جان سینا هم یکی از مسابقات زیبا بوده .

 

 

12-Hell In a Cell : یک قفس سربسته روی رینگ قرار می گیرد یعنی دو کشتی گیر در یک قفس باید مبارزه کنند که راهی به بیرون وجود ندارد . با پین و سابمیشن می توان کار را تمام کرد . زیبا ترین مسابقات hell in a cell بازی هایی بوده که آندرتیکر در آن شرکت داشته است . مثل بازی آندرتیکر در برابر ادج – باتیستا – کین و البته بازی آندرتیکر در برابر مرحوم بیگ باس من در رسلمنیا ۱۵ که در آخر بازی ، آندرتیکر ، بیگ باس من رو دار زد ! البته علت مرگ او چیز دیگری است .

 

 

13-steel cage : این نوع بازی هم در قفس انجام می شود ولی فرق آن با hell in a cell این است که سقف آن باز است و کشتی گیران برای پیروزی علاوه بر پین و سابمیشن می توانند از قفس بالا روند و به بیرون روند و یا از در بیرون روند که در این صورت می توانند بازی را به سود خود تمام  کنند . اما معمولا کشتی گیران بزرگ سعی می کنند با همان پین کردن یا سابمیشن کار را تمام کنند و از رینگ فرار کردن یه مقدار برای آنها افت دارد !

 

14-buried alive match : به ندرت پیش می آید که چنین مسابقه ای برگزار شود . ( ۶ بار بیشتر انجام نشده ) یک قبر در ابتدای سالن قرار دارد و کشتی گیر باید حریفش را درون قبر بیندازد و او را دفن کند . در همه بازی های buried alive آندرتیکر حضور داشته است . مثل بازی آندرتیکر در برابر کین در برگینگ رایتس ۲۰۱۰ و بازی در برابر وینس مکمن در سوروایور سریز ۲۰۰۳

 

15-first blood : دو کشتی گیر باید آن قدر به یکدیگر ضربه بزنند که بتوانند حریف را خونی کنند . یعنی کسی که اولین قطره خون از بدنش خارج شود ، بازنده است . از بهترین مسابقات فرست بلاد می توان بازی تریپل اچ در برابر کین را نام برد .

 

۱۶-ambulance match : باید حریف را در یک آمبولانس بیندازند و در آن را ببندند . از این نوع مسابقه ، می توان بازی کین در برابر شین مکمن را نام برد . در هیچ کدام از این بازیهایی که گفته شد ( به جز یکی دو تای اولی ) قانون DQ و کانت اوت وجود ندارد .

 

17-battle royal : تعداد زیادی از کشتی گیران همزمان وارد رینگ می شوند و هر کشتی گیر باید حریفان خود را حذف کند یعنی حریف را از بالای تاپ روپ ( top rope ) به خارج از رینگ پرتاب کند . آخرین کسی که در رینگ می ماند ، برنده مسابقه است .

 

18-top rope challenge : مثل بازی قبل است یعنی باید حریف را از بالای بالاترین طناب دور رینگ از رینگ خارج کرد ولی بازی بین دو نفر انجام می شود .

 

۱۹-arm challenge : مثل بازی مچ اندازی است و کسی که مچ حریف را بخواباند ، پیروز مسابقه است . از زیبا ترین مسابقات این چنین می توان به بازی سینا در برابر مارک هنری و تریپل اچ در برابر گریت کالی اشاره کرد .

 

۲۰-casket match : باید حریف را در یک طابوت انداخت و در طابوت را بست . آندرتیکر مخترع این نوع مسابقه است و همیشه یک پای ثابت مسابقات کسکت مچ بوده . از زیبا ترین مسابقات طابوت می توان بازی های آندرتیکر در برابر رندی اورتون – بیگ شو – هایدنرایک و کین را نام برد .

 

من در این جا ۲۰ تا از مسابقات را برایتان توضیح دادم . همچنین مسابقات دیگری هم مانند مسابقه body slam challenge و یا hardcore match و . . . وجود دارند . همان طور که دیدید آن قدر تعداد مسابقات زیاد است و انواع مختلفی دارد که کشتی کج را نسبت به سایر رشته ها بسیار متفاوت تر و زیباتر کرده است .


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: Siavah ׀ تاریخ: شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , wwefan.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com